Sateenkaari Koto ry:n säännöt määrittävät yhdistyksen toimintaa:

• Toimii lapsiperheiden yhteisöllisyyden vahvistajana ja tukee vanhempia heidän kasvatustehtävässään.
  • Edistää kestävän kehityksen mukaista toimintaa kaikessa toiminnassaan.
  • Tukee monikulttuuristen perheiden viihtymistä ja juurtumista suomalaiseen kulttuuriin ja ympäristöön.
  • Kehittää ystävätoimintaa kansainvälisesti perheiden ja päiväkotien kanssa.
  • Tarjoaa vertaistukea, koulutusta ja perhetyötä taloudellisesti ja kulttuurisesti kestävällä tavalla tasapuolisesti kaikille lapsiperheille.
  • Huolehtii vapaaehtoisista toimijoista perehdyttämällä, kouluttamalla ja työn ohjaamalla.

Jäsenyys

Vuonna 2024 kannatusjäsenmaksu on 0 € ja yrityksille/yhteisölle 250 €. Täytäthän tämän kannatusjäsenlomakkeen jatkaaksesi jäsenenä.  Vuosikokous vahvistaa nämä vuosittain.

Kannatusjäsenmaksu: Viestinä tilisiirtoon Oma nimi, kotikunta ja sähköpostiosoite. Tilinumeroon FI81 5710 0420 1237 47.

Sateenkaari Koto ry:n toiminta on tarkoitettu perheille ja kaikille yhdistystoiminnasta kiinnostuneille.
Yhdistyksemme kannatusjäsenenä voit osallistua yhdistyksemme tapahtumiin ja tilaisuuksiin, ostaa Sateenkaari-tuotteita jäsenhintaan, osallistua Perheen Päivän ohjelmaan jäsenhintaan ja käyttää yhdistyksemme tiloja maksutta omiin perhetapahtumiisi sekä paljon muuta. Ja mikä tärkeintä, olet mukana tukemassa toimintaamme!

Varsinaiseksi jäseneksi voi hakeutua kahden sellaisen yhdistyksen jäsenen suosittelemana, jotka ovat toimineet yhdistyksessä vähintään viisi vuotta. Varsinaisten jäsenten on oltava täysi-ikäisiä ja tehtävä hakemus yhdistyksen hallitukselle.

Vuosikokoukset

Yhdistyksellä on kaksi virallista vuosikokousta, joissa valitaan hallituksen jäsenet, tilintarkastajat ja muut viralliset toimijat. Kaikilla jäsenillä on puhe- sekä läsnäolo-oikeus kaikissa kokouksissa. Hallitukseen valituilla varsinaisilla jäsenillä on lisäksi äänioikeus (yksi ääni per jäsen). Tarkoitus on pitää toiminta elävänä ja mahdollisimman yksinkertaisena. Vuosikokous hyväksyy edellisen vuoden toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen sekä suunnittelee kuluvan vuoden toiminnan. Käytännössä paljon suunnitelmia päätetään ja toteutetaan siellä, missä niitä tarvitaan eli kunkin toimipisteen omissa tilaisuuksissa.

Yhdistyksen tilintarkastajana toimii KHT-yhteisö Oy Soinio & Co.

Hallituksen puheenjohtaja

Vuonna 2024
Henna Junttila
henna.junttila@sateenkaarikoto.fi

Jäsenkirjeet

Yhdistys jakaa uutiskirjeen kuukausittain jäsenille.
Liity mukaan.

Toimintakertomus